Városlista
2026. június 13, szombat - Antal, Anett

Hírek

2020. Január 09. 18:02, csütörtök | Életmód
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A tél végére a magyarok 95 százaléka D-vitaminhiányban szenved

A tél végére a magyarok 95 százaléka D-vitaminhiányban szenved

A tél végére a magyar lakosság 95 százaléka D-vitaminhiányban szenved a Semmelweis Egyetem kutatócsoportja által elvégzett első országos, reprezentatív kutatása szerint

- mondta a Semmelweis Egyetem I. sz. Belgyógyászati és Onkológiai Klinika munkatársa csütörtökön az M1 aktuális csatornán.

Szili Balázs hozzátette: a D-vitaminhiány következménye csonttörékenység, izomerő-csökkenés és fáradékonyság is lehet.

Elmondta: a D-vitamin fontos szerepet tölt be a kalcium-anyagcsere szabályozásban, a csontsejtek osztódásában, az immunrendszer működésében és a daganatos megbetegedések megelőzésében. A többi vitaminnal ellentétben saját receptorral is rendelkezik, aminek kiemelt szerepe van a gyulladásos folyamatok szabályozásában - fűzte hozzá.

A téli időszakban a D-vitamin főképp halfogyasztással vihető be a szervezetbe, azonban a felmérések szerint a magyarok nagyon kevés halat fogyasztanak - jegyezte meg Szili Balázs.

Címkék: tél, vitamin, vitaminhiány

Ezek érdekelhetnek még

2026. Június 12. 16:00, péntek | Életmód

Vasárnapig látható az első kínai császár agyagkatonáit bemutató kiállítás a Szépművészetiben

Vasárnapig látogatható a Szépművészeti Múzeum Az öröklét őrei. Az első kínai császár agyagkatonái című kiállítása, amelyet eddig több mint 200 ezren tekintettek meg - közölte az intézmény csütörtökön az MTI-vel.

2026. Június 12. 11:00, péntek | Életmód

Lannert Judit: nincs szó az egyházi fenntartású, illetve a hat- és nyolcosztályos iskolák megszüntetéséről

Közös érdekünk, hogy eloszlassunk minden olyan feltételezést, hogy az egyházi fenntartású vagy a hat- és nyolcosztályos iskolákat bárki meg akarná szüntetni

2026. Június 11. 17:00, csütörtök | Életmód

Folytatódik a Veszprémi Petőfi Színház öt éve indult átépítése